Az első IR TK bagel-em.

Hozzávalók:

45 dkg tk tönköly liszt

5dkg finomliszt

1tojás

3 ek. Só

3dl langyos vìz

Egy fél kocka élesztő

1 ek. Olaj

1ek. Cukor /megeszi az élesztő/

Eritrit ìzlés szerint (én 4 ek-lal tettem+ a vìzbe amiben főztem)

Dagasztás után 35-40 p kelesztés, majd 2 rudat formázunk és feldaraboljuk (nekem 18 buci lett). 5 perc pihentetés után lyukat formázunk a bucik közepére, fél órát konyharuha alatt kelesztjük. Kelesztés után eritrites forróvìzben oldalanként 10 mp-ig főzzük, megszórjuk sóval vagy eritrittel, esetleg magokkal, majd 200 fokra előmelegìtett sütőben 15-20 percig sütjük. 18 darabnál nekem 15g lassú ch/ darabra jön ki:

Ezt a receptet alakítottam át:

http://aprosef.hu/bagel_recept

Merjünk hagyományos receptekkel dolgozni! Az örök szabály az átalakításra az, hogy a tk és zabpehelyliszthez mindig több élesztő kell (általában duplája vagy másfélszerese), valamint több nedves anyag, ami összetartja a tésztát. (pl. még egy tojást üssünk bele, ha nem áll össze, vagy még fél deci tejet). 

A bagelek édes verzióban is elkészíthetők, akkor eritrittel szórjuk meg a tetejét.