Tél eleji almáspite, IR módra

Maradt 2 almám, amivel már nem tudtam mit kezdeni, így arra jutottam, hogy ha már úgyis vettem ezeket a mini piteformákat az ikea-ban, ideje őket felavatnom. Így született meg az IR-barát almás pitém.

Recept: (Ebből kb 5 mini pite lenne, én a maradékból kekszet szaggattam, 40 db lett)

30 dkg liszt ( 10 dkg finomliszt, 20 dkg zabpehelyliszt)

18 dkg Rama

3 evőkanál (csapott) eritrit

1,5 dl víz (ha nem áll össze, nyugodtan lehet több)

A liszteket és az eritritet összekeverjük, elmorzsoljuk a margarinnal, majd hozzáadjuk a vizet. Homogénre gyúrjuk, fél órára hűtőbe tesszük. 

Miközben pihen, megcsináljuk a tölteléket.

Piteformánként egy alma reszelve

Mézeskalács fűszerkeverék (ha nincs, akkor 1 tk szerecsendió, 2 ek fahéj, egy csipet gyömbér)

Eritrit ízlés szerint, én 4 ek-t raktam bele.

Összekeverjük.

A tésztát kb 2 mm-re kinyújtjuk, beleillesztjük a formákba, körbevágjuk a peremnél. Beletesszük a tölteléket, lefedjük a tetejét is a tésztával, megbökködjük, vagy berácsozzuk. Tojássárgával vagy tejjel megkenjük, kb 25 perc alatt 180 fokon aranybarnára sütjük. 

1 ikeás mini piteformában kb 35 g ch van, ebből 10 g gyors. 

A kekszeknél pedig egy db-ban 5 ch van, ez csak lassú ch-t tartalmaz.